mercredi 2 mars 2011

سخنرانی حاج آقاها در هشت مارس

من هم این اطلاعیه را دیده بودم و می خواستم چیزی راجع به سخنرانی حاج آقاها در هشت مارس بنویسم که دیدم آزاده نوشته است. آزاده جان خودت خوب می دانی که این اولین بار نیست. فمینیسم و هشت مارس ابزاری برای احزاب و گروه های سیاسی و آقایان ایرانی است.
مواردی بوده که هشت مارس آقایان خانم هایشان را می گذارند خانه و می آیند به مجلس جشن تا با خانم های دیگر برقصند و روز زن را جشن بگیرند. جالب تر اینست که مواردی بوده که اکیپ برگزارکننده برای جلب آقایان رقص عربی و قر کمر را به برنامه افزوده. مواردی بوده که به سخنران جلسه تذکر داده شده که چرا هنگام سخنرانی از آقایان ایرانی تجلیل و تقدیر به عمل نیامده است و جلوی خارجی ها بد است که راجع به مردسالاری حرف زده بشود. مواردی بوده که آقایان معشوقه خود را به عنوان سخنران فمینیست به برگزارکننده جلسات تحمیل کرده اند و از سوی دیگر برگزارکنندگان مجلس نیز برای حفظ روابط و داد و ستد خود این بانوان را به جای بانوان فعال و فمینیست نشانده اند و حتا محض خوش خدمتی از معشوقگان حاج آقا تقدیر به عمل آمده است. مواردی بوده که در هشت مارس توی رادیو مصاحبه کننده بانوی سخنران را پیچانده که بیا و از آقایون تعریف کن تا تشویق بشوند.
استفاده ابزاری از جنبش زنان و جریانات فمینیستی توسط گروه های مختلف به زنان لطمه بسیار زده است و می زند و به عقیده من این جریانات انحرافی ، بایست توسط فمینیست ها افشا شود و از رفتن به مجالس اهدایی این حضرات خودداری شود. تمام روزهای سال مال آقایان دارند از خود تقدیر و بزرگداشت به عمل می آورند و چشم این را ندارند که حتا یک روز به نام زن باشد و نیایند آنجا روضه خوانی کنند. احترام به حقوق زنان از همین روز آغاز می شود و بر ماست که به خود احترام بگذاریم و از این جلسات مسخره دوری برگزینیم.