samedi 9 juillet 2016

نه، یعنی نه! وقتی زنان میگویند، نمیخواهند به آنها دست بزنید ، اجازه ندارید دست بزنید!، مینا احدی

نه، یعنی نه!

وقتی زنان میگویند، نمیخواهند به آنها دست بزنید ، اجازه ندارید دست بزنید! 


تصویب قانون جدید در پارلمان آلمان در دفاع از حق قربانیان تعرض و تجاوز جنسی هر نوع تعرض و یا تماسی با زنان، بهر دلیلی و در هر محیطی، علیرغم میل آنها جرم است. یعنی در حالیکه زنان  با به زبان آوردن و یا نشان دادن عدم تمایل اشان، مخالف رابطه و یا تماس جنسی هستند، و متجاوز این عمل را علیرغم میل آنها انجام دهد، این جرم است و مجازات میشود. متلک گفتن و آزار زنان،  دست زدن به تن و بدن زنان و برقراری رابطه با همسر و.. بدون رضایت او، راحت تر از قبل مجازات میشود. متهمین را تا پنج سال زندان تهدید میکند.
در این قانون جدید به وضوح اعلام شده است که این  فقط جرم نیست اگر کسی با خشونت یا تحمیل خشونت با کسی رابطه جنسی برقرار کند و یا سو استفاده جنسی بکند، این هم جرم است وقتی متجاوز علیرغم عدم تمایل واضح قربانی، حتی بدون بکار بردن خشونت،  به او دست بزند و یا از او سو استفاده جنسی کند. مثلا در روابط خانوادگی هم از این پس وقتی زن و یا همسر به زبان بیاورد و نشان دهد که به رفتار و یا رابطه جنسی رضایت نمیدهد، نه گفتن او را باید نه تلقی کرد و برقراری هر نوع رابطه جنسی با او حتی اگر خشونتی اعمال نشود، در خود تعرض جنسی است و قابل مجازات!
وقتی زنان در خانه و خیابان و در رختخواب و محل کار، علیرغم میل اشان، وادار به برقراری رابطه جنسی و یا مورد سو استفاده جنسی قرار میگیرند،  حتی در اروپا و یا آلمان هم ، معمولا سکوت را بر سر و صدا کردن و نزد پلیس رفتن و شکایت کردن و اعتراض علنی ترجیح میدهند، هم بدلیل فرهنگ مردسالارانه و عوض شدن جای متهم و قربانی و هم بدلیل قوانین پر دردسر در اروپا و آلمان و نبود مراکز حرفه ای دفاع ازحقوق قربانیان و .. در آلمان قربانی تجاوز باید اثبات میکرد که خود در مقابل این تجاوز فعالانه مقاومت کرده ، و اگر کسی از ترس و وحشت و یا بهر دلیل مقاومتی انجام نداده و نمیتوانست این مقاومت را اثبات کند، شانس زیادی در محکوم کردن متهم به تجاوز نداشت. پیچ و خم های اداری معمولا باعث میشد که زنان از خیر شکایت بگذرند.
بر اساس این قانون از این پس یک رفتار جنسی تجاوز قلمداد میشود وقتی قربانی خود ، بهر دلیل فعالانه در مقابل متجاوز مقاومت نکرده باشد.
این قانون را باید در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی مطرح کرد و به این گفتمان دامن زد که تعرض به زنان در همه ابعاد باید ممنوع شود. بویژه در کشورهای اسلام زده که در خیابانها تعرض به زنان دست زدن به آنها، و به تمسخر گرفتن اعتراض زنان و شوخی فرض کردن این تعرضات جنبه عمومی و همگانی دارد، باید در این موارد بسیار حرف زد. باید به جنبشی در کشورهای اسلام زده برعلیه قوانین و سنتها و فرهنگ ضد زن اسلامی  دامن زد که این رفتار را بشدت تقبیح کرده و به این نوع تعرضات زشت در همه جا اعتراض شود.  باید به این گفتمان در ایران و کشورهای اسلام زده دامن زد که برقراری رابطه جنسی با همسر بدون رضایت او جرم است. برقراری رابطه با هر زنی ، بدون تمایل او تعرض و تجاوز به زنان است و باید با اعتراض و همچنین با مجازات پاسخ بگیرد.
نا امنی در کشورهای اسلام زده برای زنان پدیده همگانی است، ناامنی در مقابل قانون، سنت و مذهب و ناامنی در خانه و بستر و نا امنی در خیابانها و مراکز کار و فعالیت اجتماعی، در مقابل این تعرضات باید در همه ابعاد مبارزه کرد.
مینا احدی
٨ جولای ٢٠١٦

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire