mercredi 14 mars 2018

کارزار زنان هالیوود علیه آزار جنسی برای همه زنان آمریکا

بی بی سی: سیصد زن از صنعت فیلم سازی آمریکا، از کارگردان و بازیگر گرفته تا وکیل و تهیه کننده، کارزاری برای مبارزه با آزار جنسی در محیط کار ترتیب داده اند که بیشتر قصدش کمک به زنانی است که شغل هایی با درآمد پایین دارند.
این گروه اسم کارزارشان را گذاشته اند "وقتش سرآمده". آنها ۱۳ میلیون دلار پول جمع کرده اند تا خرج مبارزه حقوقی برای قربانیان بدرفتاری های جنسی کنند.
در سال ۲۰۱۷ میلادی نیویورک تایمز گزارش مفصلی از سورفتارهای جنسی هاروی واینستین، از تهیه کنندگان مشهور هالیوودی منتشر کرد که موجب شد زنان و مردان دیگری هم دهان بازکرده از تجربیات مشابه با افراد قدرتمند دیگر بگویند.
نتیجه جنبش به راه افتاده که در شبکه های اجتماعی با نام "من هم" مشهور شد، این بود که بسیاری از نام آوران سیاست، روزنامه نگاری و هالیوود از کار برکنار شدند. اما انتقادی هم به آن جنبش بود و آن اینکه صرفا کسانی تجربیات تلخشان شنیده شد که طرف حساب فرد مشهوری بودند. آنها که مثلا در شغل های کم در آمد مثل کشاورزی و پرستاری بودند مجبور شدند با عواقب اعتراضشان بسازند.
کسانی که کارزار "وقتش سرآمده" را راه انداخته اند می خواهند به خصوص به این دسته از افراد کمک کنند.
آنها گفته‌اند که در ماه نوامبر هفتصد هزار نفر از کارگران زن مزارع نامه‌ای به آنها نوشته‌اند و در آن از بیان تجربیات آزار جنسی زنان هالیوود حمایت کرده‌اند. این نامه زنان هالیوود را بر آن داشته تا برای بهبود وضعیت در صنعت سرگرمی و غیره کاری کنند.
کارزار آنها اهدافی را مطرح کرده که عمده ترینشان اینها هستند:
صندوق کمک برای مخارج دفاع حقوقی. سیزده میلیون دلار پول جمع شده که قرار است برای زنانی خرج شود که شغل‌های کم‌درآمد دارند. مانند فراش‌ها، پرستاران، کارگران مزرعه، رستوران و کارخانه. این صندوق همچنین برای کمک به زنانی است که با گزارش بدرفتاری جنسی با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شوند.
تلاش برای تصویب قوانینی که شرکت‌های کم کار در زمینه مبارزه با آزار جنسی را جریمه کنند. همین طور شرکت‌هایی که قربانی را مجبور به سکوت می‌کنند.
این کارزار همچنین از زنانی که در صنعت سینما هستند و به زودی به مراسم گلدن گلوب می‌روند، خواسته تا با پوشیدن لباس مشکی درباره موضوع بدرفتاری با زنان اطلاع رسانی کنند.
در نامه‌ای که به این گروه از زنان نوشته و امضا کرده‌اند، آمده: "وقتش سرآمده که زنان تقلا کنند در مشاغلی که در سیطره مردان است وارد شده و بالا بروند و به زبان ساده صدایشان شنیده شود و به رسمیت شناخته شوند. این قبضه کردن باید به پایان برسد. "
در میان زنانی که این نامه را امضا کرده‌اند، اسامی مشهوری چون "اما استون "، "ناتالی پورتمن "، "کری واشنگتن "، "آمریکا فررا " و "رشیدا جونز " به چشم می‌خورد. همین طور زنان قدرتمندی در هالیوود، مانند "شاندا ریمز " تهیه کننده سریال "گریز آناتومی ".
این زنان همچنین گفته‌اند که تلاش می‌کنند بی‌عدالتی در محیط کاری نسبت به زنان را برطرف کنند. از جمله پرداخت‌های کمتر برای کار مشابه مردان به زنان.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire